AMP voor je website, zorg dat je website goed in Google blijft staan!

AMP voor je website

AMP voor je website, wellicht heb je de term al eens voorbij zien komen. Het staat voor Accelerated Mobile Pages en het is een initiatief van Google. Het moet ervoor zorgen dat voor mobiele bezoekers aan je website de webpagina’s razendsnel worden geladen. Dat is handig want je bezoekers kijken tegenwoordig veel meer via een smartphone of tablet naar een website dan via een desktopcomputer of laptop. En als je dan onderweg bent en wilt een website bekijken, dan moet die wel snel werken en dat kan met AMP voor je website. Bij een trage website haakt de bezoeker snel, oftewel een gemiste kans.

Snel laden van webpagina’s

Dat snel laden worden bereikt door de webpagina’s te strippen. De teksten en afbeeldingen blijven staan, maar de styling verdwijnt grotendeels. Ook zie je een kleiner logo en standaard lettertypes voor de koppen en bodytekst.

Met AMP hoger in Google blijven staan

Wat jij moet met AMP? Nou iemand kan dus sneller je webpagina bekijken en het is ook nog eens beter voor de Google ranking: je webpagina kan eerder bovenaan komen te staan in de Google (mobiele) resultaten. Overigens zie je in die lijst (ook wel SERP genoemd van Search Engine Result Pages) een AMP-webpagina aangeduid met een eigen icoontje (zie hieronder).

Toevoegen van AMP aan de je website

AMP wordt tegenwoordig in veel CMS’en standaard ingebouwd of je koopt hiervoor een plug-in. Daarmee worden de pagina’s en berichten van je website automatisch ook geschikt gemaakt voor AMP. De URL of adres van je webpagina krijgt dan de toevoeging /AMP en je bericht krijgt een code mee waardoor Google ziet dat er van dat bericht ook een AMP-versie is. Handig. Als extra zit er ook vaak wat functionaliteit bij waarmee je de AMP-pagina kunt aanpassen naar je eigen huisstijlkleuren.

AMP en SEO, hier moet je aan denken.

Waar je wel om moet denken is dat voor AMP speciale SEO-plug-ins beschikbaar zijn. Standaard kan het al goed om gaan met SEO, maar met zo’n extra plug-in kun je het beter instellen. Bovendien moet je in Google Analytics een aparte property instellen voor AMP-webpagina’s.

Nou dit klinkt allemaal erg technisch, dus neem gerust contact op als wij jouw webpagina’s AMP geschikt moeten maken. Je wilt tenslotte dat je webpagina’s (nog steeds) gevonden moeten worden. Tenslotte geef ik jou ook nog het advies om na te denken over andere manieren hoe jouw website snel blijft. Google kijkt hier steeds meer naar en langzame websites blijven niet lang bovenaan staan.

Neem gerust vrijblijvend contact met ons op!

Hoe kunnen wij u helpen?

Maak een vrijblijvende afspraak voor een advies hoe wij u bedrijf beter in beeld kunnen krijgen.

Reclame Custom Management
Advertentie
Energiewacht narrowcasting
Narrow casting
Smartpuls Narrowcasting
Narrow casting
Lekker Drents – bieretiket
Drukwerk

Ook interesse om beeld te komen bij uw klanten?

Bel ons